Friday, December 31, 2010

Happy New Year

The Fifth Vow
Before those who walk with me
And those who have already walked
Before all beings living and non-living
Before my teacher
Who has lit the way:

I vow this day to stay awake
Body, speech and mind
For the rest of my life

That every one of my breaths sustain the rising sun
Of perfect awareness,
That every step I take be humble as a bow,
That I know each moment to be the expression of complete wholeness,
Sure of this Light that nothing can extinguish
Because it has shined since before the beginning of time,
That fear and uncertainty crumple like paper in the flames
Of this most precious gift:
To stay awake
I devote myself entirely and with gratitude
To unceasingly fulfill the four vows.


Le cinquième vœu
Devant vous qui cheminez avec moi
Devant tous ceux qui ont cheminé avant nous
Devant tous les êtres,
Devant mon maître
Qui a éclairé la voie:

Je fais vœu aujourd’hui de rester éveillée
De parole, de corps et d’esprit,
Pour le reste de mes jours :

Que chacun de mes souffles soutienne le soleil levant
de la pleine présence,
Que chacun de mes pas soit prosternation,
Que je connaisse chaque instant comme l’expression de la perfection,
Sûre de cette Lumière que rien ne peut éteindre,
Rayonnant avant même le commencement du temps,
Que la peur et l’incertitude se consument comme du papier
dans les flammes de ce don inestimable
Qui est l’éveil
Je fais vœu de m’y consacrer entièrement, avec gratitude,
Afin d’accomplir sans cesse les quatre vœux.

2 comments:

  1. Patricia,

    You have a most definite fire fetish. Here's wishing that you never get burned.

    ReplyDelete
  2. LOL. Dry Drowning, you are so right. I appreciate the wish but... too late... up in smoke I go!

    ReplyDelete